|
Den personlige fremtoning er af afgørende betydning for, om du opnår et salg. I løbet af de første 10-20 sekunder vil kunden danne sig en mening om din person og dermed også om dit produkt/din ydelse.
Alle mennesker bruger sanserne til at danne sig et billede af andre, d.v.s. syns-, høre-, lugte-, smags- og følesansen samt intuitionen. Sanserne kobles naturligt sammen med tidligere oplevelser, og ud fra dette dannes en reaktion/en handling. Det er derfor vigtigt, at du med din personlige fremtoning giver kunden så positivt et indtryk af dig selv som muligt.
Kommunikationsformer Den personlige fremtoning kan opdeles i to hovedområder:
Den verbale kommunikation – det vi siger, men også selve de ord, vi anvender. Undgå generelt fremmedord og fagudtryk, tal tydeligt og forståeligt, så vil kommunikationen glide bedre.
Den nonverbale kommunikation – kropssprog, tonefald, mimik, påklædning etc. Vær altid venlig, imødekommende og smilende, det virker tillidsvækkende.
Sammenlagt kommunikerer den personlige fremtoning et budskab til de mennesker, du er sammen med. Hvis signalerne opfattes positivt af modtageren, opfattes hele situationen positivt.
Kilde: Center for virksomhedsudvikling, d. 16. september 2001
|
|
|
Onsdag den 31. marts
Så har Få Succes Som Sælger fået en ny internet-adresse. Fremover kan siden nu findes på FaaSuccesSomSaelger.dk. Samtidig er Ide-banken også kommer på hjemmesiden, hvor man kan udveksle diverse salgsrelaterede ideer, tips og tricks
Hjemmesiden er sponsoreret af Due Diligence Questions - stedet hvor du finder white papers til dine due diligence behov
|
|