10 tricks til succesfulde kundemøder!
  5 tips til din handels- og servicevirksomhed!
  Er dårlig omtale bedre end ingen omtale?
  Internet markedsføring: No cure no pay markedsføring!
  Skab eksklusive produkter - sælg dyrer!
  Forandring
  Hvad røber dit kropssprog?
  Hvordan ser fremtidens sælgere ud?
  In High Spirits
  People Who Need People
  1, 2, 3...Sælg!
  A Good Salesman
  Sjove citater
  Kommunikativ Kompetence
  Lad ikke kunden sejle sin egen sø
  Ved din salgsorganisation det?
  Korrekt messeadfærd
  De 13 salgsregler
  Vend et "Nej" til et "Ja"
  Trying Times
  Lær at tænke som en millionær
  Den fødte sælger er død
  Historien om frøungerne
  Succesfulde sælgers råd
  Salgsbrev efter AIDA
  Kundens behov
  Elevatortalen
  Telefonkontakt
  Kundetyper
  Personlig fremtoning
  Fishing for Trouble
  Rise and Shine
  Booster Club
  Myrefilosofien
 
 Anbefal denne artikel:
 Dit navn:
 
 Modtagers e-mail:
 

 

Citat: ''Dit mål er ikke af afslutte et salg, men at åbne en forretningsforbindelse.'' - Af ukendt


Link partnere:

 - Dealhub.dk
 - Magnus Kjøller: Ask Me Anything

 

  ARTIKLER » DE 13 SALGSREGLER   NYHEDER
 
Der er 13 hovedregler der alle hver især lægger til grund for det gode salg

1. Begejstring:
vis begejstring - og du vil blive overrasket over resultatet.

2. Orden og selvorganisation:
uden orden og arbejdsplan kan du godt give op, men har du orden i dit kundekartotek, liger der forretninger og venter på dig.

3. Sæt dig i kundens sted:
find altid ud af behovet, find frem til, hvad kunden virkelig ønsker og hjælp ham til at opnå det, så er du sikker på resultat.

4. Spørgsmål:
stil spørgsmål - spørgsmål er bedre end direkte udtalelser - det er bedre at spørge end at "angribe".

5. Hold dig til sagen:
tal om kundens behov - og om hans/hendes interesse - hold dig fra alt andet.

6. Ti stille - lyt!:
vær opmærksom på, hvad kunden siger. Han/hun er glad for din opmærksomhed og fortæller selv, hvad han/hu ønsker.

7. Vær oprigtig - skab tillid:
for at vinde og fastholde kundens tillid er det nødvendigt at gøre sig fortjent dertil - hvordan: ved at være oprigtig

8. Kend varen, du handler med:
for at virke overbevisende er det nødvendigt at kende sin branche til bunds. Hver gang der kommer noget nyt, husk så at orientere dig grundigt.

9. Påskøn andre:
alle holder af at blive rost og påskønnet. Vis. at du tror på dine medmennesker. Hvis interessen er oprigtig, vil den virkelig blive værdsat.

10. Se glad ud:
smil til verden - og verden vil smile igen. Det gælder din familie og venner, og ikke mindst dine kunder.

11. Husk navne og ansigter:
gentag navnet for dig selv og se om du ikke kan finde sammenhæng mellem navnet og personen - eller huske under hvilke omstændigheder, du mødte ham/hende.

12. Pas de gamle kunder - og søg nye:
forsøm aldrig de gamle kunder, de vil ofte kunne anvise dig nye kundeemner (sneboldsystemet)

13. Afslut salget:
find det rigtige tidspunkt til at afslutte. Det kan være svært, men husk, at man meget let kan tale sig fra en forretning. - hvis du mister kontakten med emnet, vil tidspunktet for et salg være forpasset.
 
 


Kommentarer til denne artikel: Skriv kommentar
 
Onsdag den 31. marts
Så har Få Succes Som Sælger fået en ny internet-adresse. Fremover kan siden nu findes på FaaSuccesSomSaelger.dk. Samtidig er Ide-banken også kommer på hjemmesiden, hvor man kan udveksle diverse salgsrelaterede ideer, tips og tricks


Hjemmesiden er sponsoreret af Due Diligence Questions - stedet hvor du finder white papers til dine due diligence behov