|
Hvis du bliver spurgt: "Nå, hvad laver du så i din virksomhed?" vil du så kunne svare klart og utvetydigt?
Mange har en tendens til at væve, fordybe sig eller "underdrive", når talen falder på, hvad deres virksomhed arbejder med. Til sidst står det ikke klart for spørgeren, hvad der er blevet sagt. Det vil være ærgerligt, for måske var spørgeren en potentiel kunde, der ville have købt ens ydelse på stedet, men han blev ikke klar over, hvad man solgte. Det kan derfor være en god idé at lave en "elevatortale".
30 sekunder Prøv at forestille dig, at du ved et tilfælde kommer til at køre i elevator med en potentiel kunde, og hun spørger dig: "Nå, hvad laver du så?" Hun skal op på tredje sal, og du har et møde på fjerde sal, så du har kun 30 sekunder til klart og tydeligt at fortælle, hvad dit firma arbejder med.
Dit budskab skal være så klart og entydigt, at når elevatorens dør åbner sig med et lille Bing, skal den potentielle kunde på vej ud ad døren sige: "Det er jo lige, hvad vi har brug for, ring til mig og lad os snakke mere om det". Det er også nu, du skal tage dit visitkort frem.
Lav din egen elevatortale og afprøv den på så mange mennesker som muligt.
To eksempler:
- Sports Bar & Cafe:
Jeg har byens mest underholdende Sports Cafe med plads til 150 mennesker. Den er spækket med den nyeste teknologi, så man kan opleve alt inden for sportens verden fra de separate pulte ved hvert af de 40 borde. Vi har specialuddannet personale til at servere vores menuer og drinks til rimelige priser. Her er mit visitkort, det giver ret til en gratis drink til dig og en ledsager.
- Firmaet PayTron:
Vi sørger for, at virksomheder med deres nuværende økonomistyringsprogram bliver i stand til at fakturere og modtage betaling elektronisk. Det er jo et krav, som større virksomheder i løbet af ganske kort tid vil stille til alle deres leverandører. Desuden giver elektronisk handel store besparelser i administrationen. De, der allerede starter nu, vil være meget bedre rustet til fremtiden.
Kilde: Center for virksomhedsudvikling, d. 6. november 2002
|
|
|
Onsdag den 31. marts
Så har Få Succes Som Sælger fået en ny internet-adresse. Fremover kan siden nu findes på FaaSuccesSomSaelger.dk. Samtidig er Ide-banken også kommer på hjemmesiden, hvor man kan udveksle diverse salgsrelaterede ideer, tips og tricks
Hjemmesiden er sponsoreret af Due Diligence Questions - stedet hvor du finder white papers til dine due diligence behov
|
|